loading...
فروش برنج ارزان
مهدی بازدید : 48 شنبه 25 آبان 1398 نظرات (0)

يكي وقتي كه خاك خشك بوده و آبي براي جذب نیست و دوم حالتي كه خاك اشباع از آب بوده و هوايي در خاك نیست .
صرفا در حالتي كه سه قسمتی از آب , خاك و هوا در كنار نیز باشند شرايط واجب براي جذب آب بوسیله ريشه گياه آماده است . با اين تفاسير , در زمان زمان آبياري , طبیعت نمي توانند آبي را از خاك جذب نمايند چرا كه در اين زمان خاك اشباع بوده و هوايي در آن نیست . به همين دليل است كه گفته مي شود باغچه ها را هنگام ظهر آبياري نكنيد چرا كه در اين زمان در شرايطي كه گياه بيشترين نياز به آب را داراست , جذب آب متوقف مي گردد . لذا گياه به اصطلاح در گیر خفگي شده و صدمه مي بيند . بسته به جور خاك اين وضعیت اشباع بين 24 ساعت تا 5 روزپس از آبياري باقي مي ماند . در اين موقعیت گياه ذیل تنش غرقاب قرار مي گيرد . جهت رفع مشكل در خاكهاي سنگین وزن با نفوذپذيري كم ( رسی ) در حین گلدهي بايد از آبياري سنگين خودداري كرد . در شرايطي كه آب و خاك شور باشد نيز به دليل غلظت بالاي نمك در محلول خاك جذب آب به كندي انجام شده و شرایط اشباع خاك ممكن است تا زمان بيشتري نيز باقي بماند .
مهدی بازدید : 58 جمعه 24 آبان 1398 نظرات (0)

یکی دیگر از گویش ها کد زدن اینترنت , لهجه پایتون و کادر ورک دوست داستنی و پر اسم و رسم آن جنگو میباشد که مدتی میشه به شدت در بین برنامه نویس ها کشور ایران و عالم جا افتاده است البته به نظرم مقدار ASP . Net و PHP بازار کار ندارد . ولی اینو بگم که موقعیت بازار کارش بد نیست ولی میزان دو مورد قبلی نیست .
یکی‌از خصوصیت های پایتون , آسانی در یاد گرفتن است هنگامی با پایتون کد نویسی می‌کنید انگار در درحال حاضر نوشتن مکالمه انگلیسی با یک فرد میباشید از بس این گویش تراز بالا است . در شرایطی که دنبال یک گویش برای فراگرفتن میباشید و موقعیت بازار کارش دوچندان براتون اصلا مهم نیست و دوست دارید یادگیریش بی آلایش باشه به نظرم پایتون شایسته ترین مورد است . کلا یاد گرفتن لهجه هایی مانند پایتون و سی شارپ به شدت بی آلایش و روان است . ولی هنگامی در زمینه ی بازار کار حرف میکنیم مراد این نیست که کلا کار نداره بلکه وضعیتش نسبت به لهجه های بالا از نگاه بازار کار ضعیف خیس هستش در صورتی‌که ماهر یاد بگیرید بازم کار براتون پیدا میشه مانند آب تناول کردن ; البته می بایست کارشناس و ماهر فعالیت فرمایید .
پایتون یک لهجه ساخت برنامه یک سری منظوره و کار کشته , که بوسیله خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ پباده سازی شده‌است . پایتون یک لهجه اسکریپتی و مضاعف قادر و گسترده هستش و این روز ها می‌توانید اثراتی از نفوذش رو نسبتاً تمامی جا مشاهده کنید . پایتون در جهان به شدت کلیه گیر شده‌است . گویش کد نویسی پایتون یک گویش شی گرا است و از خصوصیت های توسعه یافته شی گرایی مانند : وراثت , چندشکلی , سربار گزاری عملگر و … پشتیبانی مینماید .

مهدی بازدید : 88 پنجشنبه 23 آبان 1398 نظرات (0)
 
پروتئین واژه و کلمه ای مضاعف آشناست و هرگاه که اسم آن را می شنویم ناخود باخبر به یاد گوشت میافتیم این در حالی است که همگی جان داران و به خصوص گیاهان دارنده ساختارهای پروتئینی می باشند و می توان اعلام کرد پروتئین مهم ترین ادغام سلولی در سلولهای گیاهی است .

اسید های آمینه پروتئین ها را میسازند گیاه با امداد نور و روشنایی فتونستز می نماید با فتوسنتز آب و مواد غذایی در طی عکس العمل های زیاد شگرف و پیچیده تبدیل به اسید آمینه می گردند و در غایت با پیوستن اسید آمینه ها به نیز پروتوئین بوجود میاید .

با تست های متفاوت اثبات شده‌است که میزان بازدهی و باردهی فضای سبز و گیاهان ارتباط بی واسطه با میزان و کیفیت اسید آمینه جان دار در گیاه داراست , به صورت خلاصه می بایست بگوییم ارتقا کمیت و کیفیت اسید آمینه در گیاه سبب ساز به :

🔸 افزایش کیفیت و کمیت محصول

🔸 افزایش جوانه‌ های رویشی و زایشی
🔸 بزرگ شدن سایز محصول (میوه)
🔸 افزایش مقاومت گیاه به خشکی،سرما،کم آبی،شوری و …
🔸 بهبود تعریق و تنفس گیاه
🔸 تقویت سیستم ریشه زنی گیاه
🔸 افزایش سایز و ضخامت برگ ها و در نتیجه کاهش خسارت آفات مکنده مانند پسیل

🔺 همچنین اسید آمینه ها در خاک فوائد زیر را دارند:

* افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید در خاک
* کلات کردن عناصرریزمغذی (بسیاری از شرکت های تولید کننده کودهای ریز مغذی از اسید آمینه برای کلات کردن استفاده می کنند)
* کمک به افزایش جذب سایر کودها حتی کودهای شیمیایی
*آزاد سازی عناصر راکد در خاک

🔸 محلول پاشی درخت پسته با اسیدهای آمینه تاثیر زیادی در افزایش عملکرد درخت خواد داشت، برای محلول پاشی اسید آمینه بر روی درخت پسته بهتر است اسید آمینه را با دوز نیم تا 250 سی سی در هزار در تمامی محلول پاشی های تغذیه ای خود داشته باشید.

🔺 توصیه دیگر این است که اسید آمینه را در سه مرحله برای درخت پسته محلول پاشی کنید:

🔸 بعد از ارزنی شدن دانه ها
🔸 در مرحله رشد جنین و پر شدن مغز همراه با پتاسیم
🔸 بعد از برداشت پسته

🔺 نکته مهم:
  استفاده زیاد از اسید آمینه در ابتدای فصل منجر به افزایش رشد رویشی و ریختن گره های (جوانه ها) زایشی خواهد شد.
مهدی بازدید : 52 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

یکی از ناخالصی های معادن گچ کشاورزی که در بخش اعظم بخشها بوفور مشاهده میشود وجود آهک است . برای تشخیص و برآورد کیفی و نصفه پاره ای میزان آهک در معدن گچ به کارگیری از اسیدسولفوریک است . آهک و مجموعاَ کربناتها از جمله کربنات کلسیم ( کلسیت ) کربنات منیزیم و کربنات زیاد کلسیم _ منیزیم ( دولومیت ) صرفا نمکهایی میباشند که با اسید برخورد میدهند . سایر نمکها برای مثال سولفاتها دربرگیرنده سولفات کلسیم آبدار ( ژیپسومیت ) و کلرورها نظیر کلرور سدیم ( نمک خوراک یا این که هالیت ) و . . . . با اسید عکس العمل نمی دهند . به همین جهت است که زمانی اسید سولفوریک یا این که هر اسید دیگری به مثال گچ طولانی تر شود در صورت وجود آهک و کربنات ها جوشش شدیدی تولید شده و مثال کف می‌کند . این جوشش و برخورد تا وقتی ادامه مییابد که تمام نمکهای کربناته خنثی شوند . حبابهای تولید شده مرتبط با گاز دی اکسید کربنی است که بواسطه خنثی شدن آهک در مثال تولید میشود . مثال گچ عالی مثال ای است که در اثر بیش تر شدن اسید جوششی ساخت نکند . سؤال از مطالعه کنندگان با شخصیت : چرا نمکهای کربناته با اسید عکس العمل داده البته دیگر نمکها به عنوان مثال سولفاته کلروره و . . . با اسید عکس العمل نداده و نسبت به اسید خنثی هستند؟ لطفا کتابها و منابع مرتبط با شیمی را بررسی فرمائید . انگیزه از طرح سؤال بدون چاره کردن و اندختن دوستان خوب در مسیر فکر و مطالعه است . کاش بجای این که همگان شب و روز تمام وقت در اندیشه پول و گنج هستیم زمان مقداری را نیز به مطالعه و غور در مساله اختصاص می دادیم . انگیزه درک کردن و وصال به جواب سؤال طرح شده نیست . اشاعه فرهنگ وتمدن تاءمل است . در صورتی‌که روزی درباره‌ی سه عدد چهار تا از موضوعاتی که پیرامونمان اتفاق می افند دنبال دلیل رفته و شروع به بررسی و تجزیه و تحلیل کنیم. این فرهنگ به فرزندان و دیگر افراد پیرامونمان منتقل میشود.
 "استفاده از گچ مايع به ميزان ١٠٠ ليتر در هكتار، همين كارايي با سهولت و سرعت عملكرد بيشتر خواهد داشت👌
مهدی بازدید : 56 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

مزیت نسبی دیگر این روش‌های کشت , نسبت به روشهای متداول , خودداری از هرزروی آب و بیرون شدن آن از دسترس گیاه است که‌این مسئله به شدت میزان آب مصرفی را کاهش میدهد . در کنار این مزایا , هزینه نخستین بالا برای تاسیس و راه اندازی این سیستم‌ها را می توان از معایب اصلی آن در حیث گرفت که ممکن است تصمیم‌گیری را برای تولیدکنندگان جهت ورود به‌این میدان یه خرده دشوار نماید . هر چند طی سال‌های آینده به خاطر صرفه‌جویی هایی که به سبب حذف برخی عملیات‌های هزینه‌بر کشاورزی از قبیل آماده‌سازی زمین، آبیاری، مبارزه با آفات و بیماریها و وجین علف‌های هرز بوجود می آید به نوعی این هزینه اولیه بازگشته و سودی چند برابر را نصیب تولیدکنندگان میکند.

کشور چین با توجه به نیروی کارگری ارزان قیمت و هزینه‌های تولید پایین، با قیمت نسبتا پایین‌تری زعفران را تولید و به بازار عرضه کرده است، با این حال هنوز نتوانسته به عنوان یک رقیب جدی برای کشور ایران در تولید زعفران قرار بگیرد. چرا که ایران به عنوان زادگاه زعفران و تولیدکننده بی رقیب این گیاه (بیش از ۹۰ درصد تولید خالص جهانی) همواره جایگاه خود را در این صنعت حفظ کرده است و رسیدن به این جایگاه برای سایرکشورها کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

در این شرایط نگرانی که به شدت در بلندمدت بایستی به آن توجه کرد ورود رقیبی مانند کشور چین در بازار تجارت جهانی زعفران نیست، چون با این سطح زیرکشت و تولید زعفران قدرت رقابت سایر کشورها با ایران بسیار سخت و محال به نظر می رسد، بلکه نگرانی آینده، ورود زعفران چینی به بازار مبادلات جهانی با قیمت بسیار پایین‌تر از هزینه تمام شده این محصول برای کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی می باشد. همچنین افزایش ورود زعفران تقلبی و با کیفیت‌های بسیار پایین به بازار مبادلات جهانی را نیز می توان از تبعات آن در نظر گرفت.
مهدی بازدید : 67 پنجشنبه 16 آبان 1398 نظرات (0)

🍀یونجه به دلیل ارتباط همزیستی با باکتری­های ریزوبیوم نیتروژن مورد نیاز خود را تامین می­کند.

✴️میانگین تثبیت سالانه نیتروژن در هر هکتار یونجه حدود 500 کیلوگرم است . در نتیجه، در اکثر موارد کمبود نیترات وجود نخواهد داشت.
🔸با این حال، گیاهان یونجه معمولا از کمبود فسفر رنج می­برند. شایع­ترین علامت کمبود فسفر، ریشه­های کم توسعه یافته و برگ­های سبز – آبی است.
⬅️بسیاری از کشاورزان در طول کاشت فسفر را به زمین اضافه می­کنند، در حالی که دیگران ترجیح می­دهند (160 کیلوگرم) P2O5 را در هر هکتار اضافه نمایند که اغلب در پایان زمستان (دی  – بهمن) است. بسیاری از کشاورزان نیز قبل از کاشت و بعد از هر 3-2 برداشت در سال­های دو و سوم کود را به خاک اضافه می­کنند.
🔺استفاده از کودهای پتاس بالا وریزمغذی ها در افزایش تناژ و بهره وری بیشتر کنم شایانی مینماید
🔹با این حال، این موارد تنها برخی از الگوهای رایج هستند که نباید بدون انجام تحقیق صورت گیرند. هر مزرعه متفاوت بوده و نیازهای مختلفی را دارد.
⚠️بهتر است که هر سال یکبار خاک آزمایش شود و پس از مشورت با متخصصان اقدامات لازم صورت گیرد.

مهدی بازدید : 52 چهارشنبه 15 آبان 1398 نظرات (0)

Unity ( یونیتی ) یک موتور بازی سازی یکسری سکویی می‌باشد . یعنی نیز برای ویندوز , نیز برای آیفون و اندروید و بیشتر سیستم دست اندرکاران می توان خروجی گرفت . که بوسیله Unity Technology ( فناوری های یونیتی ) ایجاد شده است . ساخت بازی فراوان بی آلایش با این موتور کد زدن و همینطور قیمت ارزان و توانا بودن این موتور کد زدن سبب شده‌است که بیشتر برنامه نویسان ساخت بازی در سوی این موتور بازی سازی کشیده شوند .

بیشتر امور در Unity فارغ از کد زدن و در محیط ویژوال انجام می شود و صرفا قسمتی از کار به وسیله کد نوشتن انجام می‌گیرد اما بایستی دقت داشته باشید که منطق بازی با کد نوشتن انجام می‌گیرد و هر چه شما در‌این بخش ماهر خیس باشید , بازی بهتری خواهید ساخت . همینطور محیط کار Unity برای ساخت بازی های سه بعدی درست شده اما قابلیت ساخت بازی های دو بعدی هم در آن موجود است .

همان گونه که در صدر هم اشاره کردیم موتور Unity ( یونیتی ) , Cross Platform ( یک‌سری سکویی ) میباشد و بدین مفهوم هست که بوسیله آن می‌توانید برای اندروید , IOS , ویندوز فون , بلک بری و همینطور برای کنسول های پلی استیشن , ایکس جعبه , Wii U و همینطور مرورگرها بازی های سه بعدی و دو بعدی بسازید .

با جه گویش های ساخت برنامه می‌توانید در Unity ( یونیتی ) بازی بسازید

Unity از لهجه های کد زدن مشهور پشتیبانی می نماید . شما میتوانید با لهجه ساخت برنامه سی شارپ ( C# . Net ) , جاوا اسکریپت و گویش کد زدن رایحه ( یک گویش کد نوشتن از خانواده پایتون ) درین موتور کد زدن فرمایید که ولی گویش کد نوشتن رایحه از ورژن ی 5 به آن گاه در Unity حذف شد . البته لهجه کد زدن سی شارپ که یکی قوی ترین گویش های برنامه

نویسی در دنیا می باشد با قابلیت شی گرایی و ارث بری می تواند به شما در پروژه های بسیار بزرگ و حرفه ای کمک کند و شما بتوانید هر بازی که در ذهن خود دارید با آن بسازید.

مهدی بازدید : 50 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

🍀مجید بهادری درباره بارش باران و وقوع سیل در شرق مازندران گفت: با توجه به بارش روز قبل در استان از رستمکلا تا گلوگاه درگیر سیل شدند و اراضی کشاورزی این مناطق دچار آسیب و خسارت شد.

🍀وی با بیان اینکه یک‌هزار و 250 هکتار از مزارع کلزا شهرستان گلوگاه دچار خسارت شد، ادامه داد: اراضی کشاورزی زیر راه‌آهن شهرستان گلوگاه دچار ماندابی شدند.

🍀معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از سطح سبز مطلوب کلزا در مازندران خبر داد و افزود: تراکم میزان مصرف بذر کلزا در استان کاهش پیدا کرد و به حدود پنج کیلوگرم رسید.

🍀بهادری درباره کشت مجدد برنج و پرورش رتون در استان گفت: امسال افزایش سطح زیرکشت مجدد و پرورش رتون را در مزارع داشتیم و برخی‌ کشاورزان با توجه به عدم توصیه‌های فنی خارج از زمان مقرر اقدام به کشت مجدد برنج کردند که عملکرد مطلوبی نداشتند.

🍀وی اضافه کرد: کشاورزانی که به توصیه‌های فنی جهاد کشاورزی برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون توجه کردند هم به موقع برداشت کردند و هم از عملکرد خوبی برخوردار بودند به گونه‌ای که در مزارع کشت مجدد بالای سه تن و پرورش رتون نیز بیش از دو تن محصول برداشت کردند.

🍀معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان سطح زیرکشت نشاء مجدد و پرورش رتون در استان 105 هزار هکتار بود، گفت: تاکنون 40 هزار هکتار از مزارع برنج کشت مجدد و پرورش رتون استان برداشت شد.

🍀بهادری اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت برخی کشاورزان به توصیه‌های فنی برای نشاء مجدد و پرورش رتون، احتمال 30 تا 40 درصد کاهش عملکرد وجود دارد.

🍀وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار تن بذر برنج خریداری شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این روند ادامه دارد.

🍀معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره سطح زیرکشت گلخانه‌های مازندران گفت: امسال 36 هکتار گلخانه در استان احداث شد که مازندران متعهد شد امسال این عدد را به 100 هکتار برساند.

🍀بهادری با بیان اینکه امسال 50 هزار تن کود اوره، هفت هزار تن فسفات و هفت هزار تن پتاس بین کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: در حال حاضر 400 تن کود اوره وارد استان شد و یک‌هزار تن هم در حال حمل است.

🍀وی از عدم افزایش قیمت در کود شیمیایی خبر داد.

مهدی بازدید : 48 یکشنبه 12 آبان 1398 نظرات (0)

هرس شاخه :


هرس در گياهان ممكن است به دو شرایط سرزنی ( Heading back ) يا حذف كامل ( Thinning out ) شاخه‌ها صورت بپذیرد . سرزنی عبارت است از حذف نصیب انتهايی شاخه‌های مهم يا تنه , كه منجر حذف اثر غالبيت انتهايی می شود و پیرو آن جوانه‌های جانبی زير محل برش فعال میشوند . در طی زمان سرزنی سبب توليد گياهی كوچك‌تر و متراكم نسبت به گياه هرس نشده ميشود . حذف كامل يعنی بريدن شاخه‌ها از تنه دارای اهمیت به صورت كامل .


حذف كامل سبب بزرگتر شدن میزان گياه میشود ولی شاخه‌ها در مقايسه با گياه هرس نشده بيشتر گشوده می باشند . در هر حال سرزنی هرس سبك‌تری نسبت به حذف كامل است .


در هرس فضای سبز ميوه معمولاً تركيبی از دو روش فوق به کارگیری می گردد . در تربيت و هرس گياهان باغی سرزنی تحت عنوان استدلال اوليه و کلیدی در شكل دهی و ايجاد تاج واجب است , در حالی كه انجام حذف كامل شاخه بعد از ايجاد گياه اهميت داراست . در نهايت شاخه‌های خشك شده , بيمار , ضعيف و متداخل را بايستی حذف كامل كرد .


طرز بريدن شاخه درهرس :


روش برش اندام‌های گياه برحسب خصوصيات آن اندازه جزئی گوناگون است . شاخه‌های چوبی برنا و يكساله را كه معمولاً قطری نزدیک به ۱ - ۰ . ۵ سانتی‌متر دارا هستند بايد به كمك قيچی باغبانی و با برشی حدود نيم سانتی‌متر فراتر از جوانه جدا شوند بطوری كه اين برش به صورت مايل و در جهت مخالف جوانه انجام گيرد .


بريدن و حذف شاخه‌های چوبی و سنگين كه دارنده قطری بيش از ۴ - ۳ سانتی‌متر می باشند بايستی در طی سه تراز و با به کار گیری از قيچی‌های نوع بلند و يا ارّه انجام پذيرد . نكته حیاتی اينكه حتی‌الامكان بايستی برآمدگی ( زايده‌ای ) از شاخه انقطاع شده بر روی تنه درخت باقی نماند و حداكثر میزان نصیب باقيمانده از ۳ ميلی‌متر تجاوز نكند تا امكان ترميم جراحت محل برش وجود داشته باشد. در نهايت محل برش در شاخه‌های قطور با چسب پيوند پوشانيده می‌شود.
مهدی بازدید : 54 جمعه 10 آبان 1398 نظرات (0)

🍀خواص داروئی شلغم آنقدر زیاد است که می‌توان گفت این سبزی برای هر درد درمان است و اگر مردم می‌دانستند که این سبزی چقدر فایده دارد تمام باغچه های خانه خود را شلغم می‌کاشتند و هر روز از آن استفاده می‌کردند.

۱. شلغم مقوی است
۲. شلغم اشتها آور است
۳. شلغم سرفه را تسکین می‌دهد
۴. ترشی شلغم بهترین نوع ترشی است زیرا مقوی معده و روده ها و اشتها آور است
۵. آب شلغم شکر خون را پایین می آورد
۶. تخم شلغم را اگر سرخ کرده و بخورید برای ضعف جنسی مؤثر است
۷. اگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره کنید
۸. خوردن آب شلغم درمان کننده جوش صورت است
۹. ثابت شده است که شلغم حافظه را تقویت می‌کند
۱۰. شلغم شب کوری را درمان یا بهبود می‌بخشد
۱۱. شلغم به علت داشتن ویتامین بی علاج کم خونی است
۱۲.  مصرف شلغم در زمان بارداری باعث رشد بهتر جنین و سلامت بیشتر جسمانی آن می‌شود

🔶زمان کاشت شلغم

گیاه شلغم را با توجه به درجه حرارت محیط از اول فروردین ماه تا اول تیرماه می‌کارند تا محصول پیش رس بدست آورند. ولی برای کشت عادی مناسب ترین زمان کشت شلغم، پائیز و اوایل شهریور ماه است، که محصول بهتری عاید می‌شود.

🔻در کشت عادی شلغم بایستی مراقبت شود که بذر انواع پیش رس را در ماه‌های شهریور و مهرماه و بذر انواع دیر رس را از مردادماه تا شهریورماه بکارند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 2,122
  • بازدید کلی : 13,685